Arabanızın motor bakımını düzenli yapmadığınız takdirde, motorunuz bir gün sizi yarı yolda bırakabilir. Ansızın arızalanır ve altından kalkamayacak masraflara ve motorunuzun tamamen değişmesine neden olabilir. Aracınızı senede özellikle yaz ve kış başlarında 1 ya da 2 defaya mahsus periyodik bakımını özellikle motor bakımını aksatmadan yapmanız tavsiye edilir. Genellikle dizel araçlarda 15.000 kilometrelik periyotlarda, benzinli araçlarda ise 10.000 kilometrelik süreçte periyodik bakıma alınması gerekmektedir. Motor bakımı zamanında yapıldığında 200 TL gibi bir masraf olacaktır. Arabanın modeline göre fiyat aşağı yukarı değişmektedir. Eger motor bakımını aksattığınız zaman ise 1500 TL civarında büyük mafrafınız olacaktır.
Motor Bakımı Sırasında Değişim Yapılan Yerler;
- Hava filtresi değişimi
- Polen filtresi değişimi
- Yakıt filtresi değişimi
- Motor yağı değişimi
- Motor soğutma sistemi
- Yağ filtresi değişimi
Motor yağı değişimi
Bizim için su nasıl hayati önem taşıyorsa, motor içinde yağ öyledir. Motorun sorunsuz çalışmasını ve aşınmasını önleyen yağın kalitesi çok önemlidir. Yağ ışığı yanıyorsa ya da benzinlide 10.000 km, dizelde 15.000 km’de bir motor yağının değiştirilmesi gerekir.
Motor soğutma sistemi
Motorun hararet yapması motorun yanmasına neden olabilir. Bu yüzden motor soğutma sıvısını değiştirmeyi ihmal etmeyin.
Yakıt Filtresi
Kirlenmiş yakıt filtresi motorunuzun performansında ve sürekli istop etmesine neden olacaktır. Bu yüzden periyodik bakımın içinde olması gerekmektedir.
Hava Filtresi
Kirlenmiş hava filtresi, motorda güç kaybına ve yakıt tüketiminde artış olmasına sebep olacaktır.
Triger Kayışı
Egzoz ve emme subaplarını hareket ettirmek için tasarlanmış volan dişlisini birbirine bağlayan yapıdır.Bu kayışın kopması motorda değişik seslere ve motorumuzun ağır hasar görmesine denen olabilir.Periyodik bakımlarda değiştirilmesi gerekmektedir.
Karbon Kirini Temizleme
Yakıtın yanma odasında hava ile yakılarak güç elde etme sırasında ortaya çıkan kurumlara denir.Bu kurumları temizlemesek motorumuzda performan düşüklüğü olacaktır.
Dikkat Etmemiz Gereken Hususlar;
- Yağ değişiminde hep aynı kalite ve marka yağ kullanın.
- Motoru devirsi kullanımdan ve fazla ısıtmadan kaçınalım! Motorun hararet yapmasını önlemiş oluruz.
- Akü kutup başlarını, triger kayışını, ateşleme bobinlerini değiştirmeyi unutmayın.
- 50.000 km’de bir subap ayarı yapmanızda fayda var.
- Motor soğuk ise gaz vermeyin biraz ısınmasını bekleyin motorun ömrünü uzatın.
- Motor soğutma sistemlerinde 4 mevsim antifriz kullanmaya dikkat edin.